A hajápolási rutinom

2018. szeptember 4.

Mivel mindig rengeteg kérdés érkezik a hajammal kapcsolatban, úgy döntöttem, egy nagy posztban osztok meg róla minden infót. Lent lesznek a válaszok a legtöbbet feltett kérdésekre, de előbb kezdjük a termékekkel, amit használok.

Lakmé Teknia Gentle Balance szulfátmentes sampon
Szulfátmentessége ellenére jól habzik, de érezhető a különbség a drogériás samponok és eközött. Sokkal puhább a hajam, mióta ezzel mosom, de a tisztítóereje ugyanolyan, mint a "rendes" samponoké. Az előző, amit használtam Garnier volt, azzal "nyikorgósra" tudtam mosni a hajamat és szárításnál érzem, hogy szárazabb, ezzel meg nem. Az illata eleinte furcsa, de nem rossz, amolyan fodrászat-illat. Az egyetlen, amit nem értek, hogy miért nincs hozzá balzsam.
Ha szeretnéd kipróbálni, kapni 100ml-es utazóméretben is. 

Redken All Soft balzsam
Általában szeretem a samponhoz tartozó balzsamot használni, de a jelenleginek nincsen.
Rengeteg balzsamon túl vagyok, sokáig a fekete Gliss Kur volt a kedvencem, arról váltottam az Alfaparf Lisse Design Keratin Therapy-ra. Az valamivel hígabb, mint a legtöbb balzsam és talán úgy érezheted, eltűnik a hajadról, miután rákented, de valójában nagyon is dolgozik rajta. Kedveltem, semmi gond nem volt vele, viszont a fodrászom szerint a túl sok keratin is árthat a hajnak, ezért ezt a hidratáló Redken balzsamot ajánlotta helyette, amit nagyon megkedveltem. Elég sűrű állagú, picit mézes beütésű illattal. Selymes és szép tőle a hajam. 

Paul Mitchell Smoothing Super Skinny szérum
Ez egy örök kedvenc termék, már évek óta használom. Isteni puhává, fényessé és könnyen kezelhetővé teszi a hajamat anélkül, hogy elnehezítené. Drága, de nagyjából 500 alkalomra elegendő mennyiség (saccperkábé az alapján, hogy minden hajmosás után használom és nálam kb másfél év az élettartama).
Lelőhely: FK21 

Paul Mitchell Extra Body hajlakk
Hajlakkot ritkán használok, de ha mégis, akkor ezt. Utólag sajnálom, hogy nem hagytam hamarabb a drogériás lakkokat és álltam át profira, mert azért elég nagy a különbség mind tartósságát, mind minőségét tekintve. Ebből a lakkból nem kell sok, mégis szuperül tart és láthatatlan még akkor is, ha véletlenül kicsit többet sikerülne a fújni belőle.
Lelőhely: FK21

AirMotion hajkefe
Ha egy remek hajkefét keresel, megtaláltad. Nem húz sem vizesen, sem szárazon, tökéletesen kibontja az egyébként hosszú, gubancolódásra hajlamos hajamat. A képen látható kék-fekete verzió a jelenlegi hajkefém, melynek elődje egy fekete-fehér darab volt, ami kb 3 évig bírta, most már elég csóri szegény (főleg a táskában hordástól). Egyéb információként megjegyzem, a doboza szerint alkalmas póthajakhoz is. 

Olivia Garden Ceramic+Ion Nano Thermic arany körkefe
Az első és legfontosabb dolog ezzel az ionos, kerámia körkefével kapcsolatban, hogy antisztatikus, azaz nem töltődik fel a hajad, miközben húzod rajta. A sörtéi puhák és a végük le van kerekítve, így nem szúrja a fejbőrt. Egy álom a hajformázás vele.
Lelőhely: FK21HajpatikaHajszervíz, Fodrászellátó

Ezek a jelenleg használt termékeim és bár elégedett vagyok, lehetséges, hogy samponból és balzsamból még kipróbálok párat a jövőben.



Festeted a hajad?
Nem, a színe 100%-ban eredeti.
Fénytől függően sötétebb vagy világosabb, az Instagramomon lévő videókban ez elég jól látszik. ITT és ITT tudod megnézni őket.

Hogyan ápolod?
Minden nap hajat mosok már vagy 9 éve. Van, aki szerint ez nem jó a hajnak, más fodrászok azt mondják, nyugodtan lehet, szerintem hajfüggő a dolog. Az, hogy ettől csak zsírosodni fog, városi legenda, tinédzserként, ha két napig nem mostam hajat, olyan volt a fejem, mint aki olajjal kenegeti, míg most, ha valamilyen okból kimarad pár nap, senki meg nem mondaná. Mint a legtöbb természetes szőkének, nekem is vékonyszálú a hajam és a vége sajnos hajlamos törni, ezért fontos, hogyan kezelem.
2013 óta járok keratinoztatni 5-6 havonta, de sosem várom meg, hogy teljesen kikopjon. Régen párás időben úgy néztem ki, mint egy oroszlán, most viszont tökéletesen egyenes a hajam, az első pár hónapban még akkor is, ha csak úgy hagyom megszáradni a levegőn.

Mi az a keratinozás?
A keratinos kezelés ismertebb nevén tartós hajegyenesítés, ám nem csupán az egyenes haj a lényeg, hanem hogy ápol is. A kezelés során a keratint "beleépítik" a hajba, így kijavítva a sérüléseket, valamint védőréteget is képez a hajszálakon, ezáltal a haj egészséges, fényes és puha lesz. Egyébként a hajad 97%-át a keratin alkotja. Az eljárás megközelítőleg minden hajon alkalmazható, de mielőtt nekivágsz, konzultálj a kezelést végző fodrásszal. (Úgy tudom, a festett hajat egy-két árnyalattal kivilágosíthatja.) 

2 megjegyzés:

  1. Szia! Tervezel valamikor hajápolási rutin updatet? 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi, hogy csak ilyen soká reagálok. 🙈 Igen, már el is kezdtem írni, de csak jövőre kerül fel, mert szeretném, hogy a hajam elérjen egy bizonyos hosszt és annak még kell egy fél év minimum. A legtöbb kérdést a hajammal kapcsolatban kapom, szóval igyekszem mindent összeírni, amivel általában megkeresnek. Ha neked is van, tedd fel nyugodtan. :)

      Törlés